21 април 2016

Два погледа към "Зоотрополис"


Всъщност никога не се чувстваш достатъчно пораснал, за да спреш да гледаш детски филмчета. Или най-малкото - да не продължиш да ги харесваш. Честно казано в последно време никога не би ми хрумнало да изгледам някоя подобна анимация (заради това не съм гледала и толкова нашумелите "Миньони", въпреки че изглеждат много сладки) - винаги бих заложила на нещо по-сериозно или пък разпускащо, ако отида на кино. Но днес така се случи, че се почувствах на 8 години и ми беше супер интересно, макар че със сигурност едно дете би го гледало по малко по-различен начин. Знаете - всички сме тръпнали в очакване на развръзката, съпреживявали сме заедно с героите и дори сме се притеснявали за тях.
И така - Зоотрополис е град, където всеки може да бъде всичко. Той е град на мечтите, независимо дали те са осъществени или не. Зоотрополис е притегателен център за всеки един. А едно малко зайче решава, че градът ще му даде шанс да осъществи мечтите си...
Джуди Хопс мечтае да бъде полицай. Тя просто не знае кога да спре - отказва се от спокойния живот с братята и сестрите си (около 200 на брой) на село, където би могла да отглежда моркови. Малкото зайче има свои цели, свой идеали, които защитава пламенно, както се очаква от един добър главен герой. Тя е упорита и притежава качества, които я доближават до тези на доста други главни герои в анимации, но какво от това? Нужно ли е да е нещо различно?
Животът на полицай Джуди обаче хич на върви. В един особено натоварен ден тя става свидетел на една ужасна несправедливост! Така среща Ник. Галантният лисан е с прекрасни обноски, вежлив и учтив... че и грижовен татко! Ник е голяма скица. Той е най-хитрата лисица, която сте срещали!
Главните герои скоро отиват на мисия, тръгвайки по следите на една изчезнала видра, и така се опознават един друг, започват да си помагат и да се превръщат в много сладка двойка, поне според мен.
Филмът върви много леко и приятно, както се очаква. Освен главните герои и много от второстепенните правят впечатление, като например идолът на Зоотрополис Газел, която пее с гласа на Шакира, но е някакво шокиращо нейно копие, тигърът дебел-полицай, неизменно с поничките в ръце, биволът непукист началник на полицията и, разбира се, как да не спомена?
Кой не е гледал трейлъра на Зоотрополис? Ако не сте, то тогава не знаете за ленивеца, но не може да не сте чували поне нещичко. Частта от филма с него е моята любима - просто няма толкова изнервящо и в същото време забавно същество! Бързака, както шеговито го нарича Ник, е противоположност на Сит от Ледена епоха и макар да има малко участие, няма как да не го запомните и откроите.





---- Мнение II ----
По стечение на обстоятелствата, аз изгледах този анимационен филм цели два пъти на големия екран. Първия път дори го гледах на предпремиера! И сега ако ми кажете, че не съм луда много ще ви се учудя, честно... Та, нищо, че съм дърта пръчка. Едно от нещата, от които всъщност разбирам, е анимацията. Но не говорим за това дали е изпълнена добре и прочие, техническата част, не... Аз просто обичам да споделям как ми влияе тя, независимо дали е аниме или друго.
Преди милиони години животните се делели на хищници и плячка. Но преодолели това и сключили примирие помежду си. Резултатът е свят, в който всички живеят заедно, в мир и щастие.
Става въпрос за антропоморфни животни и техният огромен мегаполис. Зоотрополис.
След излизането на този филм имаше период, може и сега да продължава, на някакъв странен хейт към цялата тази работа, който хейт аз не мога да си обясня и да вникна в него.
"Зоотрополис" е град с огромни мащаби, където има всякакви чудати животни, който се нуждаят от полиция, разбира се. И нашата Джуди Хопс е първият заек в историята на тази полиция. Тя ще се натовари с невъзможен случай, за който ще разчита на хитреца Ник Уайлд, както вече разбрахте.
Аз станах свидетел на "Замръзналото кралство" и "Героичната шесторка" на големия екран, преди да пристъпя към "Зоотрополис". Според мен Дисни поемат по много правилен път. Филмите им са вече по-дълбоки, по-сериозни, по-обширни. Това се отнася не чак толкова към "Замръзналото кралство", в което витае старата традиция на принцесите и песните, макар и с изненадващ за традицията край, където няма точно красив принц. Отнася се повече към "Героичната шесторка", където героите бяха хем деца, хем доста пораснали. Героите на "Зоотрополис", макар и животни, реално разказва за същества на възраст към 24 години, а не за тийнейджъри. Не, че това е важно, но ми направи впечатление.

Усетих света на "Зоотрополис" различен, нищо, че възрастта ми отдавна вече не е такава, че да гледам такива филми. Наужким.
Противно на всички злостни коментари, аз препоръчвам този филм. Какво е чак толкова лошото на това героите да не са хора, а животни? Какво пък е по-различното между тези тук и Бамби? Може би прикритите закачки с публиката, които само възрастните ще разберат? Не вярвам те да са чак толкова зловещо нещо... Просто още не мога да си го обясня.
Винаги съм обичала лисиците. Като цяло всички герои са с много изразителни физиономии и са сладури. Ник Уайлд е моят любимец. Просто ми е трудно дори да опиша тази симпатия, която породи в мен.
Има много въпроси, които поражда тази анимация. Най-баналният от тях е "С какво се хранят тогава хищниците, щом вече не ядат тревопасните и подобни животни?". 
Иначе, както си е по закон, отново се опитва да ни научи на разни неща. Да приемаме различните. Да защитаваме мечтите си и да ги преследваме докрай.
Филмът е красив, можем да кажем - мащабен. Добре обмислен, "детективски". Не, няма нито една песничка, освен тази на Шакира. Песни няма и в "Героичната шесторка" като става въпрос. Дали това е загуба? Ами, не, не е xD (така Ник ни научи да се държим на интервю. Хитър ход за такива като мен между другото, които трябва да си събират мислите, преди да се изказват... че иначе стават поразии като тази на Джуди...)

Няма коментари:

Публикуване на коментар