21 декември 2016

Коледен книжен таг

От доста време исках да направя някой таг, но тези на коледна тематика не ми допаднаха съвсем. Затова... си измислих сама един. xD И най-нарцистично ще взема да си отговоря на въпросите. Който желае е свободен да направи тага!
Аз тагвам Йоли и Ади.

1. Коледни играчки - кои книги изглеждат страхотно на рафта ти?
Особено държа там да са подредени книгите с бели гръбчета, защото са ми малко и там се събират идеално. И ми е толкова хубаво да ги гледам в една редица! (Е, "Гилдията на магьосниците" ми избожда очите, защото е по-ниска от останалите, но да не изпадам в подробности.)
Книгоядец~1 добавя този черен рафт, напълно противоположното... но какво да се прави, на нея й се струва, че това пък е идеалният рафт. Стилен и... в по-голямата си част малко мрачничък като тема, но това си е отделен въпрос...

2. Гирлянд - заглавие на книга, което свързваш със зима?
"Ледената принцеса" от Камила Лекберг. Не съм я чела, но какво да си помисли човек от заглавието...
Книгоядец~1 си мисли за "Дядо Прас" на Тери Пратчет, за която също не знаем почти нищо... но пък съществува желанието да я притежаваме...

3. Коледни лампички - кои са книгите, които се открояват от останалите в библиотеката ти?

Вярно, че в библиотечката има предимно фентъзи, но има и доста криминални романи и трилъри на определени рафтове. Може би тази, която човек би се зачудил какво прави там е "My Name Is X And I Am a Cumberbitch", сложена между картата на Средната земя на Толкин и "Тъмната кула" на Кинг... С крещящо розово гръбче и доказваща колко книгоядците обичат Бенедикт Къмбърбач!

(Книгоядец~1 в първо лице): Хахахах, държа да се отбележи, че не аз съм я сложила там, но звучи просто великолепно! Бени-книгата с ужасния дък-фейс си е не само открояваща, ами и незабравима... Освен нея... може би Рейф Райдър? Тя е единствената друга книга на английски език в конкретното множество.

4. Книжна елха - колко книги се надяваш да видиш под елхата?
Да видим... 1 изненада ми е в кърпа вързана, останалите подаръци си купих на Панаира и съм предоволна.
Книгоядец~1 е изброила... Две-три... надява се и на една друга купчина, но не е сигурна дали ще дойде навреме... Проблемът тази година е, че е заложила на собственоръчно направена от нея си изненада, представляваща... музикален албум, моля ви се! (Толкова е сладък, сърбят ме ръчичките да го отворя...)

5. Коледно чудо - книга, за която не знаеш почти нищо, но искаш да прочетеш?
"Ние, удавниците" от Карстен Йенсен. Анотацията е впечатляваща, но не разкрива много от книгата. А и не съм се интересувала задълбочено. Същото е и с "Библията на дявола" от Pиxapд Дюбeл - тук вече ми е достатъчно само заглавието, за да ме привлича...
Книгоядец~1 не се сеща за нещо конкретно в настоящия момент. Почти всяка една книга от добавените в графа "Искам да прочета" могат да отговарят на критериите.... поради простата причина, че Книгоядец~1 почти никога не се запознава дори с резюмето на повечето книги...

6. Дядо Коледа - издай една книга, която смяташ да подариш! ;)
The Shrunken Head от Lauren Oliver. Тя не е таен подарък, така че няма проблем да споделя (и да кажа също, че ми се дочете и на мен... май някой ще ми я заема! xD)
(Книгоядец~1 в първо лице): Е, сега... аз толкова се мъчих да намеря една, която толкова силно се надявам да не се повтаря... останали са, колко, четири дни? Хайде, за да не стои така гадно инатството ми, ще кажа "Черепният трон" на Питър В. Брет.

7. Лед - книга, която ще отложиш за следващата година.
Със сигурност доста. Планувам да прочета тези, които взех от Панаира и предполагам, че през коледната ваканция ще довърша само една от тях, така че...
Книгоядец~1 си мисли за всички книги, които не успя да си купи от Коледния панаир, поради различни причини. Това са и книгите, които най-вероятно ще отложи. Поне си изпълни обещанието, че няма да си даде всичките пари за книги!

8. Снежен човек - книга, която ти е оставила страхотни спомени и си чел покрай Коледа?
"Великият Гетсби" от Фицджералд. Добре де, не мога да не се сетя първо за тъжните моменти, но всичко се оправя, когато си спомня за една определена глава от книгата (дъждовен ден и много цветя в къщата на Ник - който я е чел ще знае. :D)
Книгоядец~1 си спомня с широка усмивка за корабите на Робин Хоб и, естествено, за Тамас (♥♥♥). Миналата година, точно на 25-ти сутринта, беше студено и някой много удобно поглъщаше на големи хапки "Безумният кораб"...

9. Зимна вечер - книга със сюжет, който ти навява топли чувства, както Коледа?
"Анн от..." ... добре, добре, ще кажа нещо различно този път. "Шанхай" от Дейвид Ротенбърг. Чувствам се странно привързана към тази книга и определено ми навява топли чувства.
(Книгоядец~1 в първо лице): "Фиц и Шу..." Хубаво де, и аз ще се постарая да измисля нещо друго xD.  Например (дори не знам как ми изскочи) - "Норвежка гора" на Мураками. Корицата на моето издание е в бяло и червено, а самата история ми навява малко или много топли чувства, дори да ви се стори странно.

10. Коледен венец - книга, която задължително ще прочетеш за Коледа.
"Тайната история" от Дона Тарт! От Алеята на книгата рънча за нея и на Панаира най-после си я взех. По-доволна и щастлива няма как да съм.
Книгоядец~1 се зарича да прочете "Съдбовният кораб" на Робин Хоб, но предвид понамалялата бързина на четене в края на годината, може би ще се задоволи с нещо по-дребно като страници...

2 коментара:

  1. Благодаря за тага, Криси и приятно четене на "Тайната история"! <3

    ОтговорИзтриване
  2. За нищо и благодаря, ще се постарая да я започна скоро. ^_^ Чакам с нетърпение отговорите ти на тага!

    ОтговорИзтриване